Deklaracja dostępności serwisu BIP - Samorząd Gminy Dziadkowice

Urząd Gminy Dziadkowice zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej BIP - Samorząd Gminy Dziadkowice zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego BIP - Samorząd Gminy Dziadkowice.

Data publikacji strony internetowej: 2007-05-28

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2024-02-27

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Informacja o treściach niedostępnych:

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub włączeń wymienionych poniżej.

Wyłączenia:

Nie wszystkie dokumenty udostępnione do pobrania są dostępne cyfrowo. Dokumenty urzędowe będą systematycznie dostosowywane do obowiązujących

Na stronie brak jest alternatyw tekstowych dla treści nietekstowych.

Umieszczone materiały audio i filmy nie zawierają transkrypcji tekstowej oraz tłumaczenia na język migowy.

wymogów.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia 2022-03-31. Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia 2024-03-27.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Ryszard Piotrowski, adres poczty elektronicznej rpiotrowski@dziadkowice.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 856569318. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Skargi i odwołania

Nazwa organu odwoławczego: Urząd Gminy Dziadkowice

Adres organu odwoławczego: Dziadkowice 13 17-306 Dziadkowice

Adres e-mail organu odwoławczego: gmina@dziadkowice.pl

Telefon organu odwoławczego: 85 65 69 310

Dostępność architektoniczna

Informacja dotyczy budynku Urzędu Gminy Dziadkowice zlokalizowanego pod adresem Dziadkowice 13, 17-306 Dziadkowice.

Urząd Gminy Dziadkowice jest budynkiem wolnostojącym , dwukondygnacyjnym, pozbawionym windy. Budynek, nie jest w pełni przystosowany do obsługi osób mających trudności w poruszaniu się z uwagi na występujące bariery architektoniczne. Do budynku prowadzą dwa wejścia, pierwsze wejście jest zadaszone, nie ma podjazdu ułatwiającego wejście do budynku, zamontowane są schody. Drugie wejście (zadaszone) posiada pochylnie wraz z jednostronnymi barierkami. Wymiary wejścia wynoszą odpowiednio 0,98 m szerokość i 2,18 m wysokość. Otwarcie drzwi nie wymaga użycia siły. Drzwi są oznakowane. Wewnątrz budynku, przy schodach zamontowane są barierki, początek i koniec schodów na każdej kondygnacji oznaczony jest kolorową taśmą. Szerokość drzwi nie jest przystosowana do korzystania przez osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich.

Na parterze zlokalizowane są pomieszczenia biurowe o numerach od 1 do 5 oraz kasa. Osoby mające problem z poruszaniem się, które chcą załatwić sprawę w referatach mieszczących się na I piętrze budynku powinny telefonicznie zgłosić się do pracownika  właściwego dla danej sprawy referatu, który obsłuży daną osobę poza budynkiem. Na parterze znajduje się częściowo zgodna z wymaganiami toaleta dla osób niepełnosprawnych.

W całym budynku wykonano kontrastowanie drzwi, przez odróżnienie ich od ściany. Przy schodach zamieszczone są piktogramy.  Przed budynkiem Urzędu Gminy Dziadkowice znajduje się jedno wydzielone, oznakowane miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. W Urzędzie brak jest systemu alarmowego informującego osoby znajdujące się wewnątrz budynku o zagrożeniu. W Urzędzie zaznaczone są drogi ewakuacyjne z budynku.

Udogodnienia

W przypadku problemów z dostępnością biuletynu informacji publicznej prosimy o kontakt z Anną Jaszczołt pracownikiem Urzędu Gminy Dziadkowice, Dziadkowice 13, 17-306 Dziadkowice, email: ajaszczolt@dziadkowice.pl, kontakt telefoniczny pod numerem 85 65 69 320. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

 

Koordynatorzy dostępności

Ryszard Piotrowski

Inne informacje i oświadczenia

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład poprzez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o który element strony internetowej chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji w szczególności poprzez kontakt telefoniczny, korespondencyjny, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę na takie działanie. po wyczerpaniu wskazanych możliwości skargę można przesłać do Rzecznika Praw Obywatelskich. Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich www.rpo.gov.pl