Uchwała IX/53/03
Uchwała Nr IX/53 /03
Rady Gminy Dziadkowice
z dnia12 grudnia 2003 r.
w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2003 r.
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt, 4 pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113 poz.984, Nr 214, poz.1806 z 2003 r., Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568) oraz art. 109, 110, 117a, 124 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz.148, Nr 45, poz.391, Nr 65, poz.594, Nr 96, poz.874, Nr 166, poz.1611, Nr 189, poz.1851) Rada Gminy uchwala co następuje:
§ 1. 1. Zwiększyć plan dochodów budżetowych o kwotę 28.360 zł.
1) Dz.758 - Różne rozliczenia
a) Roz.75801 - Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego
- § 292 subwencje ogólne z budżetu państwa 23.000 zł.
b) Roz.75805 - Część rekompensująca subwencji ogólnej dla gmin
- § 292 subwencje ogólne z budżetu państwa 1.360 zł.
2) Dz. 801- Oświata i wychowanie
a) Roz. 80101 - Szkoły Podstawowe
- § 629 środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin, powiatów, samorządów województw pozyskane z innych źródeł 4.000 zł.
2. Zmniejszyć plan wydatków budżetowych o kwotę 18.815 zł.
1) Dz.853 Opieka społeczna
a) Roz.85315 - dodatki mieszkaniowe
- § 3110 - świadczenia społeczne 10.000 zł.
2) Dz.854 - Edukacyjna opieka wychowawcza
a) Roz.85401- Świetlice szkolne
- § 4010 - wynagrodzenia osobowe 1.530 zł.
- § 4110 - składki na ubezpieczenia społeczna 270 zł.
- § 4120 - składki na fundusz pracy 38 zł.
---------------------------------
Razem 1.838 zł.
3) Dz.801 - Oświata i wychowanie
a) Roz.80110 - Gimnazjum
- § 4300 - Zakup usług pozostałych 6.977 zł.
3. Zwiększyć plan wydatków budżetowych o kwotę 47.175 zł.
1) Dz.801 - Oświata i wychowanie
a) Roz.80101 Szkoły Podstawowe
w tym:
- § 4210 - zakup materiałów i wyposażenia 2.800 zł.
- § 4270 - zakup usług remontowych 5.000 zł.
- § 4300 - zakup usług pozostałych 2.200 zł.
- § 6050 - wydatki na inwestycje jednostek budżetowych 12.000 zł.
- § 4010 - wynagrodzenia osobowe pracowników 1.838 zł.
--------------------------------------
Razem 23.838 zł.
b) Roz.80113 - Dowożenie uczniów do szkół
- § 4210 zakup materiałów i wyposażenia 5.000 zł
2) Dz.600 - Taransport
a) Roz.60016 - drogi publiczne gminne
- § 4300 - zakup usług pozostałych 1.360 zł
3) Dz.854 - Edukacyjna opieka wychowawcza
a) Roz.85401-Swietlice szkolne
- § 4010 - wynagrodzenia osobowe pracowników 6.977 zł.
4) Dz.900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
a) Roz.90015 Oświetlenie ulic, placów i dróg
- § 4260 - zakup energii 7.000 zł.
- § 4270 - zakup usług remontowych 3.000 zł.
------------------------------------
Razem 10.000 zł.
Objaśnienia dokonanych zmian w budżecie:
§ 2. 1. Zwiększenie planu dochodów o kwotę 23.000 zł .dokonano w związku z pismem Nr ST5-4820-52g/2003 zwiększającym subwencję oświatową, którą przeznacza się na następujące zadania:
1) 5.000 zł. na wykonanie remontu dachu na budynku Szkoły Podstawowej w Osmoli.
a) Dz.801 Roz.80101
- § 4210 - 2.800 zł.
- § 4300 - 2.200 zł. plan finansowy Sz. P. w Osmoli
2) 5.000 zł. na zakup paliwa do autobusów dowożących dzieci do szkół.
a) Dz.801 Roz.80113 § 4210 - 5.000 zł. plan finansowy GZOZ.
3) 5.000 zł. na dofinansowanie montażu drzwi wejściowych w budynku Sz. Podstawowej w Dziadkowicach.
a) Dz.801 Roz.80101 § 4270 - 5.000 zł. plan finansowy jedn. Gminy.
4) 8.000 zł. na wykonanie parkingu przy Sz. Podstawowej w Dziadkowicach.
a) Dz.801 Roz.80101 § 6050 - 8.000 zł. plan finansowy jednostki Gminy.
2. Zwiększenie planu dochodów o kwotę 1.360 zł. w dziale 600-Taransport nastąpiło w związku uzyskaniem nadplanowych dochodów subwencji rekompensującej z tytułu refundacji ulg ustawowych, które przeznacza się na bieżące utrzymanie dróg gminnych.
3. Zwiększenie planu dochodów o kwotę 4.000 zł. nastąpiło w związku z otrzymaniem środków z PZU Siemiatycze środki prewencyjne) z przeznaczeniem na wyposażenie Sali gimnastycznej - zakup siatek ochronnych na okna .
4. Zmniejszenie planu wydatków o kwotę 10.000 zł. z dodatków mieszkaniowych nastąpiło w związku z potrzebą dofinansowania oświetlenia ulicznego.
5. Zmniejszenie planu wydatków o kwotę 1.838 zł. w planie wydatków świetlicy szkolnej w Dołubowie (oszczędności wystąpiły w kuchni szkolnej za X i XII br.), które przeznacza się na opłacenie nieplanowanych w budżecie zadań rewalidacyjnych (nauczanie indywidualne w domu dziecka) w planie finansowym Szkoły Podstawowej w Dołubowie.
6. Zmniejszenie kwoty 6.977 zł. z planu finansowego Gimnazjum ze środków przeznaczonych na nauczanie języka angielskiego, przeznacza się na wypłatę nieplanowanych 2 nagród jubileuszowych oraz zatrudnienie etatu świetlicowej w świetlicy przy Gimnazjum w Dziadkowicach.
§ 3. Budżet po dokonanych zmianach wynosi:
1) Dochody 4.307.908 zł.
2) Wydatki 4.764.228 zł.
3) Źródło pokrycia deficytu budżetu Gminy w wysokości stanowią przychody z wolnych środków 456.320 zł.
§ 4. Wykaz zadań inwestycyjnych po zmianach stanowi Zał. Nr 1 do niniejszej Uchwały.
§ 5. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
/-/ Paweł Migowski
Metryka strony