Uchwała IX/53/03

Uchwała Nr IX/53 /03

 

Rady Gminy Dziadkowice

 

 

z dnia12 grudnia 2003 r.

 

w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2003 r.

 

        Na podstawie art.18 ust. 2 pkt, 4 pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113 poz.984, Nr 214, poz.1806 z 2003 r., Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568) oraz art. 109, 110, 117a, 124 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz.148, Nr 45, poz.391, Nr 65, poz.594, Nr 96, poz.874, Nr 166, poz.1611, Nr 189, poz.1851) Rada Gminy uchwala co następuje:

   § 1. 1. Zwiększyć plan dochodów budżetowych o kwotę 28.360 zł.

1)  Dz.758 - Różne rozliczenia

     a) Roz.75801 - Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego

         - § 292 subwencje ogólne z budżetu państwa 23.000 zł.

      b) Roz.75805 - Część rekompensująca subwencji ogólnej dla gmin

         - § 292 subwencje ogólne z budżetu państwa 1.360 zł.

2)  Dz. 801- Oświata i wychowanie

      a) Roz. 80101 - Szkoły Podstawowe

         - § 629 środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin, powiatów, samorządów województw pozyskane z innych źródeł 4.000 zł.

     2.  Zmniejszyć plan wydatków budżetowych o kwotę                                    18.815 zł.

1)  Dz.853 Opieka społeczna

      a) Roz.85315 - dodatki mieszkaniowe

          - § 3110 - świadczenia społeczne                                                            10.000 zł.

2)  Dz.854 - Edukacyjna opieka wychowawcza

       a) Roz.85401- Świetlice szkolne

           - § 4010 - wynagrodzenia osobowe                                                           1.530 zł.

           - § 4110 - składki na ubezpieczenia społeczna                                               270 zł.

           - § 4120 - składki na fundusz pracy                                                                38 zł.

                                                                                                             ---------------------------------

                                                                                     Razem                          1.838 zł.

3)  Dz.801 - Oświata i wychowanie

        a) Roz.80110 - Gimnazjum

            - § 4300 - Zakup usług pozostałych                                                          6.977 zł.

     3.  Zwiększyć plan wydatków budżetowych o kwotę                                  47.175 zł.

 1)  Dz.801 - Oświata i wychowanie   

        a) Roz.80101 Szkoły Podstawowe 

            w tym:

            - § 4210 - zakup materiałów i wyposażenia                                               2.800 zł.

            - § 4270 - zakup usług remontowych                                                        5.000 zł.

            - § 4300 - zakup usług pozostałych                                                           2.200 zł.

            - § 6050 - wydatki na inwestycje jednostek budżetowych                          12.000 zł.

            - § 4010 - wynagrodzenia osobowe pracowników                                        1.838 zł.

                                                                                                         --------------------------------------

                                                                                              Razem                  23.838 zł. 

         b)  Roz.80113 - Dowożenie uczniów do szkół

             - § 4210 zakup materiałów i wyposażenia                                                5.000 zł

  2)  Dz.600 - Taransport

          a)  Roz.60016 - drogi publiczne gminne

              - § 4300 - zakup usług pozostałych                                                         1.360 zł

 3)  Dz.854 - Edukacyjna opieka wychowawcza

          a)  Roz.85401-Swietlice szkolne

               - § 4010 - wynagrodzenia osobowe pracowników                                     6.977 zł.

 4)  Dz.900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

          a)  Roz.90015 Oświetlenie ulic, placów i dróg

               - § 4260 - zakup energii                                                                         7.000 zł.

               - § 4270 - zakup usług remontowych                                                       3.000 zł.

                                                                                                                    ------------------------------------

                                                                                                 Razem                 10.000 zł.

Objaśnienia dokonanych zmian w budżecie:

     § 2. 1. Zwiększenie planu dochodów o kwotę 23.000 zł .dokonano w związku z pismem Nr ST5-4820-52g/2003 zwiększającym subwencję oświatową, którą przeznacza się na następujące zadania:

1)  5.000 zł. na wykonanie remontu dachu na budynku Szkoły Podstawowej w Osmoli.

        a)  Dz.801 Roz.80101

            - § 4210 - 2.800 zł.

            - § 4300 - 2.200 zł. plan finansowy Sz. P. w Osmoli

2)  5.000 zł. na zakup paliwa do autobusów dowożących dzieci do szkół.

        a)  Dz.801 Roz.80113 § 4210 - 5.000 zł. plan finansowy GZOZ.

3)   5.000 zł. na dofinansowanie montażu drzwi wejściowych w budynku Sz. Podstawowej w Dziadkowicach.

        a)  Dz.801 Roz.80101 § 4270 - 5.000 zł. plan finansowy jedn. Gminy.

4)   8.000 zł. na wykonanie parkingu przy Sz. Podstawowej w Dziadkowicach.

         a)  Dz.801 Roz.80101 § 6050 - 8.000 zł. plan finansowy jednostki Gminy.

           2.  Zwiększenie planu dochodów o kwotę 1.360 zł. w dziale 600-Taransport nastąpiło w związku uzyskaniem nadplanowych dochodów subwencji rekompensującej z tytułu refundacji ulg ustawowych, które przeznacza się na bieżące utrzymanie dróg gminnych.

           3.   Zwiększenie planu dochodów o kwotę 4.000 zł. nastąpiło w związku z otrzymaniem środków z PZU Siemiatycze środki prewencyjne) z przeznaczeniem na wyposażenie Sali gimnastycznej - zakup siatek ochronnych na okna .

           4.   Zmniejszenie planu wydatków o kwotę 10.000 zł. z dodatków mieszkaniowych nastąpiło w związku z potrzebą dofinansowania oświetlenia ulicznego.

           5.   Zmniejszenie planu wydatków o kwotę 1.838 zł. w planie wydatków świetlicy szkolnej w Dołubowie (oszczędności wystąpiły w kuchni szkolnej za X i XII br.), które przeznacza się na opłacenie nieplanowanych w budżecie zadań rewalidacyjnych (nauczanie indywidualne w domu dziecka) w planie finansowym Szkoły Podstawowej w Dołubowie.

           6.  Zmniejszenie kwoty 6.977 zł. z planu finansowego Gimnazjum ze środków przeznaczonych na nauczanie języka angielskiego, przeznacza się na wypłatę nieplanowanych 2 nagród jubileuszowych oraz zatrudnienie etatu świetlicowej w świetlicy przy Gimnazjum w Dziadkowicach.

    § 3.  Budżet po dokonanych zmianach wynosi:

1)  Dochody                                                                                                                         4.307.908 zł.

2)  Wydatki                                                                                                                           4.764.228 zł. 

3)   Źródło pokrycia deficytu budżetu Gminy w wysokości stanowią przychody z wolnych środków 456.320 zł.

     § 4.  Wykaz zadań inwestycyjnych po zmianach stanowi Zał. Nr 1 do niniejszej Uchwały.

     § 5.  Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

     § 6.  Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

                                                                                                                                      Przewodniczący Rady

                                                                                                                                       /-/ Paweł Migowski

Metryka strony

Udostępniający: Rada Gminy Dziadkowice

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Jaszczołt

Data wytworzenia: 2003-09-10

Wprowadzający: Anna Jaszczołt

Data wprowadzenia: 2004-02-06

Data modyfikacji: 2004-02-06

Opublikował: Anna Jaszczołt

Data publikacji: 2004-02-06