Uchwała Nr XV/92/04

Uchwała Nr XV/92 /04

Rady Gminy Dziadkowice

27 października  2004 r.

w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2004 rok.

 

       Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4  ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203) oraz art. 109, 110, 117a, 124  ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851, z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291) uchwala się, co następuje:

 

§ 1. Zwiększyć plan dochodów budżetowych o kwotę   90.300 zł.

w tym:

1/ Dz. 758 - Różne rozliczenia Roz. 75801- część oświatowa subwencji ogólnej

§ 2920 - subwencje ogólne z budżetu państwa    23.000 zł.

2/ Dz. 600 - Transport i łączność Roz. 60016 Drogi publiczne gminne

§ 6260 - dotacja otrzymana z funduszy celowych na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji jednostek  sektora finansów publicznych    20.000 zł.

3/ Dz. 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

Roz. 75618 - wpłaty z innych opłat stanowiących  dochody jednostek samorządu terytorialnego  na podstawie ustaw § 0480 wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu                                                             2.300 zł.

4/ Dz. 754 Bezpieczeństwo publiczne Roz. 75412 - Ochotnicze Straże Pożarne

§ 6260 Dotacje otrzymane z funduszy celowych na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji jednostek sektora finansów publicznych                  45.000 zł.

 

§ 2. Zmniejszyć plan wydatków budżetowych o kwotę                                        49.234 zł.

w tym:

1/ Dz. 757 - Obsługa długu publicznego Roz. 75702 - Obsługa papierów wartościowych kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego   § 8070 - odsetki i dyskonto od krajowych skarbowych papierów wartościowych oraz od krajowych pożyczek i kredytów      

     5.000 zł

2/ Dz. 801 - Oświata i wychowanie  Roz. 80101 - Szkoły podstawowe 

   § 4270 - Zakup usług remontowych                                                                          18.991 zł.

 

3/ Dz. 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza Roz. 85401 - Świetlice szkolne

   § 4010 - wynagrodzenia osobowe pracowników                                                         8.080 zł.

   § 4110 -  składki na ubezpieczenia społeczne                                                              1.590 zł.

   § 4120 - skladki na fundusz pracy                                                                                  210 zł.

                                                                                                                                 ----------------

                                                                                                                     Razem -      9.880 zł.

4/ Dz. 600 - Transport i łączność Roz. 60016 - Drogi publiczne gminne

   § 6050 - wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych                                           15.363 zł.

 

§ 3. Zwiększyć plan wydatków budżetowych o kwotę                                       139.534 zł.

w tym:

1/ Dz. 600 - Transport i łączność Roz. 60014 - Drogi publiczne  powiatowe  § 2320 -   Dotacja celowe przekazane dla powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów )między jednostkami samorządu terytorialnego

15.000 zł.

2/ Dz. 600 - Transport i łączność Roz. 60016 - Drogi publiczne gminne § 6050 –

     wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych                                                               35.363 zł.                   

 

3/ Dz. 750 - Administacja publiczna Roz. 75020 - Starostwo powiatowe           

§ 6620 - Dotacja celowa przekazana dla powiatu na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego                                                                                                               

8.991 zł.

4/ Dz. 754 - Bezpieczeństwo publiczne Roz. 75412 - Ochotnicze Straże Pożarne

§ 6060 - wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych                                    45.000 zł.   

5/ Dz. 801 - oświata i wychowanie Roz. 80101 - Szkoły podstawowe § 4270 - zakup usług remontowych      23.000 zł.

6/ Dz. 801 - Oświata i wychowanie Roz. 80110 - Gimnazjum

§ 4010 - wynagrodzenia osobowe pracowników -                                                         4.000 zł

   § 4210 - zakup materiałów i wyposażenia                                                                   5.880 zł

                                                                                                                                 ----------------                                                                                                                     

                                                                                                                         Razem    9.880 zł.

7/ Dz. 851 - Ochrona zdrowia Roz. 85154 - Przeciwdziałanie alkoholizmowi

   § 4010 - wynagrodzenia osobowe                 -                                                             321 zł.

   § 4210 - zakup materiałów i wyposażenia                                                               1.500 zł.

   § 4300 - zakup usług pozostałych                                                                               479 zł.

                                                                                                                                 ----------------

                                                                                                                         Razem: 2.300 zł.

 

§ 4. Dokonać aktualizacji załącznika Nr 5 do uchwały Rady Gminy Dziadkowice Nr XI/70/04  z dnia 29 marca 2004 r. w sprawie  budżetu Gminy na 2004 r. „Wykaz zadań inwestycyjnych i środków na ich realizację w 2004 r.”, zgodnie z załącznikiem  Nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 5. Objaśnienia dokonanych zmian w budżecie 

 

Do par. 1

1. Zwiększenie planu dochodów o kwotę 23.000 zł. dokonano w związku z pismem

  Ministerstwa Finansów Nr ST5-4820-27g/2004 z dnia 11.10.2004 r. z przeznaczeniem na      

  likwidację zdarzenia losowego zaistniałego przy Szkole Podstawowej w Dziadkowicach tj.

  remont placu przed Szkołą.

 2. Zwiększenie panu dochodów kwotę 20.000 zł. dokonano w związku z umową  z Zarządem

    Województwa Podlaskiego na wykonanie drogi dojazdowej rolniczej w Żurobicach  ze

     środków terenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych

3. Zwiększenie planu dochodów o kwotę 2.300 zł. nastąpiło w związku z wykonaniem 

    ponadplanowych dochodów  z tytułu wydawanych pozwoleń na sprzedaż alkoholu.

    Ww. kwotę przeznacza się na zadania określone w programie profilaktyki i rozwiązywania

    problemów alkoholowych.

4. Zwiększenie planu dochodów o kwotę 45.000 zł. dokonano w związku pismem 

   Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku

   przyznającym dotację na dofinansowanie zakupu samochodu pożarniczego.

5. Zmniejszenie planu wydatków przeznaczonych na remont placu szkolnego w Dziadkowicach ze środków własnych Gminy w kwocie 18.991 zł. oraz zmniejszenie planu odsetek przeznaczonych na obsługę kredytu w kwocie 5000 zł.  przeznacza się na następujące

   zadania:

   -   na dokończenie asfaltowania odcinka drogi powiatowej drogi w Zaminowie -15.000 zł.

   - 8.991 zł. na adaptację części budynku Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach na 

     siedzibę Prokuratury Rejonowej 

6. Zmniejszenie planu wydatków przeznaczonych na świetlice szkolne  w kwocie 9.880 zł. 

    nastąpiło w związku  z oszczędnościami powstałymi ze zwolnienia lekarskiego pracownika 

    kuchni szkolnej, którego  zastąpiono osobą opłacaną przez  Urząd  Pracy. W/w kwotę  

    przeznacza się na   sfinansowanie płac  w Gimnazjum  oraz zakup oleju opałowego i ławek 

    do klas w związku   z zaleceniem  SANEPIDU.

7. Zwiększenie planu wydatków o kwotę 35.363  zł. dokonano w związku z  

     przeprowadzonym  przetargiem na remont odcinka drogi rolniczej w Żurobicach 

     (20.000 zł. na z Funduszu Ochrony Gruntów  Rolnych i 15.363 zł. ze środków własnych

      Gminy)

 

§ 6. Budżet po dokonanych zmianach wynosi:

I. Dochody                                                                                                        5.227.167 zł.

II. Wydatki                                                                                                        5.413.284 zł.

Źródłem pokrycia deficytu budżetu gminy w wysokości 326.117 zł. stanowi:

- planowany do zaciągnięcia w 2004 r. kredyt długoterminowy w kwocie         250.000 zł.

- wolne środki                                                                                                         76.117 zł.

Dochody w kwocie 140.000 zł przeznaczono na spłatę kredytów zaciągniętych w latach ubiegłych.

 

§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy

§ 8. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

 

Przewodniczący Rady

Paweł Migowski

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający:

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Jaszczołt

Wprowadzający: Anna Jaszczołt

Data wprowadzenia: 2005-11-19

Data modyfikacji: 2005-11-19

Opublikował: Anna Jaszczołt

Data publikacji: 2005-11-19