Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych

TYTUŁ SPRAWY

Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych dla podatników, do których nie mają zastosowania przepisy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (nie prowadzących działalności gospodarczej).

WYDZIAŁ/JEDNOSTKA PROWADZĄCA

Stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat.

OPIS SPRAWY I WYMAGANE DOKUMENTY

Organ podatkowy na wniosek podatnika w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym może stosować ulgi w spłacie zobowiązań w formie:

  • odroczenia terminu płatności podatku lub rozłożenia na raty zapłaty podatku,
  • odroczenia lub rozłożenia na raty zapłaty zaległości podatkowej, wraz z odsetkami za zwłokę lub odsetek,
  • umorzenia w całości lub części zaległości podatkowych, odsetek za zwłokę.

Dokumenty od wnioskodawcy:

  1. Wniosek o udzielenie ulgi może zostać złożony przez wnioskodawcę w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym, można wykorzystać wzory:
  2. Dokumenty obrazujące sytuację materialno-bytową podatnika i członków jego rodziny, uzyskiwane dochody i ponoszone wydatki, w szczególności mogą to być:
  3.  
    • zaświadczenia o osiąganych dochodach podatnika i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym,
    • odcinki rent lub emerytur,
    • zaświadczenie o zarejestrowaniu jako bezrobotni,
    • zaświadczenie o stanie zdrowia, jeżeli w rodzinie podatnika występuje choroba przewlekła lub na utrzymaniu jest osoba niepełnosprawna,
    • potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia (wypisy szpitala, kopie rachunków za leki, itp.),
    • potwierdzenie wydatków ponoszonych na naukę (kopie rachunków, dowodów wpłaty itp.),
    • udokumentowane wydatki na utrzymanie domu (kopie rachunków za gaz, energię elektryczną, wodę, telefon itp.),
    • kopie ewentualnych umów spłat zaciągniętego kredytu bankowego
    • inne motywujące podanie.
  4. W przypadku działania przez przedstawiciela – pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy

W przypadku braku wymaganych dokumentów wnioskodawca może zostać wezwany do ich uzupełnienia.

W trakcie prowadzenia postępowania wyjaśniającego sporządzany jest protokół przesłuchania strony.

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

Urząd Gminy Dziadkowice, 17-306 Dziadkowice  tel. (0-85) 656 59 00

pokój nr 12, tel. (0-85) 656 59 03

OPŁATY

Brak opłaty

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA

1 miesiąc, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 2 miesięcy, od dnia złożenia wniosku

EFEKTY REALIZACJI SPRAWY DLA WNIOSKODAWCY

Postępowanie kończy się wydaniem decyzji lub postanowieniem o odmowie wszczęcia postępowania.

PODSTAWA PRAWNA

Art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 255, poz. 1635)

TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku za pośrednictwem Wójta Gminy Dziadkowice w terminie 14 dni od otrzymania decyzji.

INNE INFORMACJE

Jeśli podatnik zamieszkuje lub przebywa na terenie innego województwa, konieczne jest przesłuchanie strony przez Urząd właściwy miejscowo.

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Jaszczołt

Wprowadzający: Anna Jaszczołt

Data wprowadzenia: 2016-03-25

Data modyfikacji: 2016-03-25

Opublikował: Anna Jaszczołt

Data publikacji: 2016-03-25