Projekt uchwały budżetowej
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 51/07
Wójta Gminy Dziadkowice
z dnia 15 listopada 2007 r.
Uchwała Nr……/07
Rady Gminy Dziadkowice
z dnia ……………… 2007 roku.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dziadkowice na rok 2008.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit.c, d ,e i pkt.10 oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz.1806, z 2003 r. Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568, z 2004 r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1203,Nr 167, poz1759, z 2005 r. Nr 172 poz.1441, Nr 175 poz.1457, 2006 r. Nr 17 poz.128, Nr 181,poz.1337, z 2007 r.Nr 48 poz.327, nr 138 poz.974,Nr 173 poz.1218) oraz art. 165, art.166, art.173 ,ust.4, art.175, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, Nr 169, poz.1420 z 2006 r, Nr 45 poz.319, Nr 104 poz.708,Nr 170, poz.1217, 1218 ,Nr 187, poz.1381,Nr 249 poz.1832 z 2007 r. Nr 82 poz.560, Nr 88, poz.587, Nr 115, poz.791, Nr 140 poz.984 ) Rada Gminy Dziadkowice uchwala, co następuje:
§ 1. Dochody budżetu gminy w wysokości 6.030.062 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1: w tym: dochody bieżące 6.030.062 zł.
§ 2. 1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 6.340.062 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
W tym: - wydatki bieżące 5.431.262 zł.
wydatki majątkowe 908.800 zł.
2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008 - 2010 zgodnie z załącznikiem nr 3 (3a –wykaz zadań inwestycyjnych i środki na ich realizację w 2008 r).
3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 7.331.360 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 3. 1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 310.000 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciąganych kredytów w kwocie - 310.000 zł,
2. Przychody budżetu w wysokości 3.450.000 zł, rozchody w wysokości 3.140.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.
3. Zbiorcze zestawienie budżetu stanowi załącznik Nr 5a.
§ 4. 1. W budżecie tworzy się rezerwą ogólną w wysokości - 40.000 zł,
2. Rezerwę celową z przeznaczeniem na realizację zadań własnych w zakresie zarządzania kryzysowego w wysokości - 15.000 zł.
§ 5. 1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie załącznikiem Nr 6.
2. Pomoc finansowa dla innych jednostek samorządu terytorialnego zwiazana z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 6. Ustala się dochody w kwocie 32.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 32.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
§ 7. 1. Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie , dla: zakładów budżetowych: przychody 300.000 zł, wydatki – 300.000 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 8.
2. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody -102.570 zł; wydatki - .107.570 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 9.
§ 8. Dotacje podmiotowe dla gminnych instytucji kultury na łączną kwotę 118.700 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 9. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
przychody 3.300 zł,
wydatki 5.200 zł, zgodnie z załącznikiem nr 11.
§ 10. Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na :
- prefinansowanie w kwocie 3.000.000 zł;
- sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 310.000 zł;
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów w kwocie 70.000 zł.
§ 11. Upoważnia się Wójta do:
1. zaciągania kredytów i pożyczek na prefinansowanie do wysokości 3.000.000 zł,2. zaciągania zobowiązań:
- na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załącznikach nr 3 i nr 4,
- z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku
3. dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.
4. udzielania w roku budżetowym pożyczek do łącznej kwoty 20.000 zł,
5. okowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 12. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy
Walentyna Gołaszewska
Metryka strony